Podział i funkcje opakowań

saszetkarka

Dziś opakowania produktu nie pełnią już jedynie ochronnej funkcji. Owszem, jest to jedno z ich najważniejszych zadań, ale ich wartość oraz zastosowanie na aktualnym rynku są o wiele większe. Wśród nich możemy wyodrębnić kilka zupełnie różnych funkcji.

Tak jak wcześniej wspomniane, nadal jedną z najważniejszych funkcji jest ta ochronna. Opakowanie zabezpiecza produkt przed czynnikami z zewnątrz. Dobierane jest ono w zależności od transportowanego towaru. Chroni produkt przed takimi efektami jak zepsucie, zmiana konsystencji, zabrudzenie, uszkodzenie, a także wyparowanie w przypadku cieczy.

Kolejną funkcja to informowanie konsumentów o zawartości. Najczęściej informacje dotyczące towaru zawarte na opakowaniu dotyczą daty spożycia, kraju oraz dniu produkcji a także sposobie użytkowania.
Funkcją, która zwłaszcza w ostatnim czasie stała się kluczowa jest reklamowanie produktu. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku tak zwanych produktów premium. Niejednokrotnie chcąc kupić komuś coś na prezent, zastanawiamy się nad tym, produkt jakiej marki wybrać. Badania jasno dowodzą, że konsumenci w takich sytuacjach wybierają ten produkt, który ma najbardziej atrakcyjne opakowanie. Z tego względu wielkie przedsiębiorstwa coraz chętniej inwestują pieniądze w profesjonalny sprzęt do wytwarzania opakowań, taki jak np. saszetkarka czy kartoniarka.

Opakowania pełnią także funkcje promocyjne – producent towaru organizuje dla klientów konkursy z nagrodami, w których to istotne są specjalne kody zawarte na opakowaniu produktu. Przykładową nagrodą mogą być bilety do kina lub gotówka.

Be the first to comment on "Podział i funkcje opakowań"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*