Jak ograniczyć koszty logistyczne w e-commerce?

logistyka w sklepie internetowym

Optymalizacja kosztów logistycznych to inaczej inteligentne zarządzanie zasobami ludzkimi oraz przetwarzaniem informacji o zamówieniach. Mimo sporych kosztów związanych z procesami logistycznymi sklepu internetowego istnieją pewne sposoby, które umożliwiają realne ograniczenie wydatków. Kilka sprawdzonych porad przedstawiamy poniżej.

  1. Skróć dystans pomiędzy magazynem a dostawcą towaru – im mniejsza odległość do pokonania w ramach usługi transportowej, tym niższa cena.
  2. Wybierz ofertę przewoźnika, który zagwarantuje atrakcyjną cenę przy zachowaniu wysokiej jakości świadczonych usług. Oczywiście wybór najtańszej firmy kurierskiej też nie jest dobrym pomysłem – tutaj warto wyważyć granicę pomiędzy ceną a rzetelnością przewoźnika.
  3. Analizuj bieżące dostawy towaru – im mniej przedmiotów będzie przechowywanych w magazynie, tym mniejsze będą koszty logistyczne. 
  4. Inwestuj w automatyzację i nowoczesne technologie. To zawsze niesie ze sobą spore oszczędności, szczególnie w kwestii optymalizacji procesów logistycznych.
  5. Ogranicz zatrudnienie – możesz to zrobić poprzez inwestycję w oprogramowanie logistyczne i sprzęt, który zastąpi człowieka i zautomatyzuje proces pakowania i wysyłki paczek.

Jeśli chcesz realnie ograniczyć koszty logistyczne w e-commerce, możesz też skorzystać z zewnętrznych platform sprzedażowych, np. Amazon. Dzięki temu w ramach usług Fulfillmentu będziesz tylko opłacać miesięczny abonament za świadczenie usług logistycznych przez zewnętrznego operatora.

Zobacz: Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce.

Podsumowując: koszty logistyczne to element kosztów stałych w biznesie e-commerce. Na szczęście można je realnie ograniczyć i sprowadzić do takiego poziomu, że realizacja zamówień internetowych będzie wyjątkowo opłacalna.

Be the first to comment on "Jak ograniczyć koszty logistyczne w e-commerce?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*